Nieuw projectvoorstel: boom vol bladeren


Het idee is nu een boom vol met gebreide groene bladeren te maken, liefst nog voor de herfst invalt, en we kunnen zien hoe een volle boom verkleurd en zijn bladeren verliest en zich transformeert naar een breiwerk.
Iedereen is van harte welkom een bijdrage te leveren, kies een patroon, zoek groen garen (of mail ons even) en aan de slag! (bij voorkeur formaat blaadjes tussen de 7 a 13 cm in lengte, zonder steel)
knitted-leaf-patterns
En heeft nog iemand tips voor patronen online? Of deze gehaakte blaadjes! Zie ook de blaadjes tot nu toe hier >
Deze mooie foto is van Lindevrouw, dankje!

EINDELIJK RESULTAAT:

Een ode aan Greenpeace, dat we maar veel en nog heeel lang groene vrede op aarde mogen genieten!
De eerste mooie lente zondag in maart hebben we de blaadjes eindelijk de boom kunnen hangen! Waaghals Emmeke riskeerde haar leven hoog in de boom ; )
Nogmaals alle breiers in het hele land die meewerkten aan de prachtige blaadjes, dankjewel!



9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. wat een fantastisch plan weer...ik ga blaadjes haken...mogen t verschillende blaadjes zijn? en wordt aan de boom geknoopt? dus lange draden laten?

    hihi...ondertussen ben ik nieuwe hoesen voor de fietsnietjes vlakbij mijn voordeur aan t haken...de oude zijn op of vernietigd door de gezellige jeugd :-))
    ik ga gewoon door...lol...

    ReplyDelete
  3. Ik heb er al zeker tien af! Verschillende soorten groen, ook tuintouw is heel geschikt!

    ReplyDelete
  4. Mijn vrouw heeft al heel veel blaadjes. Ze vraagt zich nu wanneer ze aan de boom gehangen moeten worden. Wanneer is dat?

    ReplyDelete
  5. Hoi Mario, wat supergaaf!
    We zijn druk aan het overleggen, of we het nog vóór het vallen van alle bladeren doen, of misschien 18 dec, dan is er ook een greenpeace kerstmarkt event. Als je ons even wil mailen, zullen we je op de hoogte houden (jou en je vrouw dan) leuk!

    ReplyDelete
  6. He Mario, zijn jullie van de partij donderdag aanstaande?

    Ik hoop het!

    ReplyDelete
  7. Wouw!
    Mooi beeld zo als die witte blaadjes op witte achtergrond.
    Ik ben heel december weg he.. dus weet niet zo goed wat ik er nog aan kan doen.
    Maar als er nog iets is voor December, let me know en dan kijk ik of ik kan helpen!

    Ik brei ondertussen nog door, hoewel ik wel een beetje verslaafd ben aan de kerstballen op t moment, maar af en toe een blaadje tussendoor...

    ReplyDelete
  8. wat supermooi de scans!

    Heb hier ook nog heel veel prachtige blaadjes en Liesbeth heeft ook nog een zakje opgestuurd

    ReplyDelete
  9. Bladeren en inspiratie? Ook hier: http://www.treehugger.com/sustainable-product-design/in-istanbul-knitting-a-city-together.html
    Gevonden op Yuta Saftien

    ReplyDelete